After the merger between Essilor and Luxottica, sustainability activities were systematized on a platform under the program name Eyes on the Planet. EssilorLuxottica turned to LifeGate for an analysis of the most effective sustainability strategies, conducted by identifying relevant parameters. The goal was to identify opportunities and must-haves to enhance the distinctive elements of the new Eyes on the Planet sustainability platform.
Dopo la fusione tra Essilor e Luxottica, le attività di sostenibilità sono state sistematizzate in una piattaforma sotto il program name Eyeson the Planet. EssilorLuxottica si è rivolta a LifeGate per un’analisi dello scenario delle strategie di sostenibilità più efficaci, condotta mediante l’identificazione di parametri rilevanti. L’obiettico era identificare opportunità e must have per valorizzare gli elementi di distintività della nuova piattaforma di sostenibilità Eyes on the Planet.
La nostra analisi si è mossa dalla disamina delle strategie di sostenibilità di un campione di best in class. La desk analysis consisteva quindi nel benchmarking di un gruppo nutrito di company punto di riferimento nella loro categoria, che per logiche produttive, distributive o organizzative erano vicine o assimilabili a EssilorLuxottica. Abbiamo poi realizzato un workshop per definire insieme il livello di consapevolezza e la percezione interna del Gruppo rispetto ai temi sostenibili. Da qui sono emerse le opportunità di possibile evoluzione della strategia di sostenibilità di EssilorLuxottica.
Our analysis started from examining the sustainability strategies of a sample of best in class. The desk analysis therefore consisted in benchmarking a large group of companies that were reference points in their category, which for productive, distributive or organizational reasons were close or assimilable to EssilorLuxottica. We then held a workshop to define together the level of awareness and internal perception of the Group with respect to sustainable issues. From here emerged the opportunities for possible evolution of EssilorLuxottica’s sustainability strategy.
L’analisi ha distillato le “golden rules” per avviare un programma di sostenibilità di successo e per giocare un ruolo di “game changer” nella propria categoria, e anche oltre i confini della stessa. Il metodo che abbiamo sviluppando guida le aziende nel trovare il proprio posizionamento di sostenibilità rispetto al settore di riferimento. L’obiettivo è da un lato dare un ruolo alla company, così da mettere a terra le azioni che permettono di trasformare l’azienda; dall’altro individuare i terreni del racconto per creare uno storytelling e contenuti in linea con il quadro di riferimento delineato.
The analysis distilled the “golden rules” for launching a successful sustainability program and playing a “game changer” role in one’s own category, and beyond its borders. The method we developed guides companies in finding their own sustainability positioning with respect to the reference sector. The goal is on the one hand to give a role to the company, so as to put in place actions that allow the company to be transformed; on the other hand, to identify the grounds of the story to create storytelling and content in line with the outlined framework.
Our impact as told by our clients
Brand communication How to strengthen the sustainable positioning of brands, involving customers and business partners?
How to reposition oneself on circular economy issues?
What is the approach to becoming a sustainability leader in one’s reference industry? How to become a transformation driver for the entire sector?
What is the best corporate website structure to enhance sustainability content and integrate sustainable strategy into business?
Gli altri siti del Gruppo.
LifeGate | Impact
Marcom per le aziende