The cooperative, a leader in the collective and commercial catering sector, wanted to effectively present its new sustainability strategy through the Sustainability Report and engage employees through internal initiatives. It also contacted us to transmit the sustainability positioning to all Group stakeholders through value partnerships, amplifying the company’s commitment.
La cooperativa, leader nel settore della ristorazione collettiva e commerciale, voleva presentare in modo efficace la nuova strategia di sostenibilità tramite il Report di Sostenibilità e ingaggiare i dipendenti attraverso iniziative interne. Ci ha anche contattato per trasmettere il posizionamento di sostenibilità a tutti gli stakeholder del Gruppo attraverso partnership di valore, amplificando l’impegno dell’impresa.
In occasione della partecipazione di CIRFOOD a eventi, talk, incontri, conferenze (Seeds&Chips, Salone CSR, Ecomondo), abbiamo garantito la copertura editoriale e video con social coverage (FaceBook, Twitter, Instagram) nelle fasi teasing, live e legacy.L’evento interno UP ha permesso una full immersion sull’approccio sostenibile di CIRFOOD, attraverso presentazioni, video, ospiti internazionali, immagini e attività di engagement.
RICONOSCIMENTI
Negli anni, le diverse versioni del report hanno ottenuto vari riconoscimenti: nel2018, il premio Quadrofedele, nel 2019 l’Oscar di Bilancio Ferpi, nel 2021 il bilancio 2020 si è classificato tra gli «high performer» da Future Respect Index di ConsumerLab. Tra le motivazioni dell’“Oscar di Bilancio per la comunicazione”: “un racconto intelligente, stimolante e fruibile (…). Ha utilizzato e declinato sapientemente l’argomento core dell’impresa (…) ha realizzato un fresco e innovativo progetto editoriale. Maturo ed efficace anche l’utilizzo delle tecniche dell’infografica e dei canali digitali”.
On the occasion of CIRFOOD’s participation in events, talks, meetings, conferences (Seeds&Chips, CSR Salon, Ecomondo), we ensured editorial and video coverage with social coverage (FaceBook, Twitter, Instagram) in the teasing, live and legacy phases. The internal UP event allowed for a full immersion in CIRFOOD’s sustainable approach through presentations, videos, international guests, images and engagement activities.
AWARDS
Over the years, the various versions of the report have received various awards: in 2018, the Quadrofedele award; in 2019 the Ferpi Balance Oscar; in 2021 the 2020 balance sheet was ranked among the “high performers” by Future Respect Index of ConsumerLab. Among the reasons for the “Balance Sheet Oscar for Communication”: “an intelligent, stimulating and usable story (…). It has wisely used and declined the company’s core topic (…) has created a fresh and innovative editorial project. Mature and effective also the use of infographic techniques and digital channels”.
Our impact as told by our clients
How to make the sustainability report a real communication hub?
How to reconcile market leadership and sustainable brand identity, involving the affiliate network?
How to make packaging a vehicle for sustainable communication?
How to improve your sustainability rating by meeting investor expectations?
Gli altri siti del Gruppo.